Elektroniczny Podpis Kwalifikowany

 Zgodnie z Ustawą o Podpisie Elektronicznym z dnia 18 września 2001 roku "dane w postaci elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu są równoważne pod względem skutków prawnych dokumentom opatrzonym podpisami własnoręcznymi".

Podpis elektroniczny umożliwia:

  • kontakty drogą elektroniczną z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych (np. podpisanie deklaracji)
  • podpisywanie i składanie wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego
  • podpisywanie i wysyłanie raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej
  • prowadzenie korespondencji z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych
  • podpisywanie i wysyłanie deklaracji podatkowych do urzędów skarbowych
  • podpisywanie faktur elektronicznych
  • wymiana informacji z urzędami administracji publicznej
  • składanie dyspozycji, przelewów, zmian w bankowości elektronicznej
  • elektroniczne podpisywanie dokumentów w obrocie prawnym i handlowym
  • podpisywanie wielu dokumentów elektronicznych jednocześnie
  • podpisywanie ofert z wykorzystaniem certyfikatów kwalifikowanych na aukcjach i przetargach internetowych
  • zawieranie umów przez Internet
  • prowadzenie bezpiecznych transakcji elektronicznych przez Internet
  • elektroniczne podpisywanie oświadczeń woli oraz dokumentów w obrocie prawnym

Zestaw do podpisu elektronicznego Eurocert:

Grafika eurocert